1:a Mars

Första mars, vilken slående rubrik. Inte så svårt att lista ut vad detta inlägg kommer handla om. Men jag har inte utlyst någon gissartävling, sååå det fick bli en sådan enkel rubrik denna gång också. Jag och rubriker går inte riktigt som hand i handske, snarare som fot i fingervante. Men det är en annan historia.

Första mars ja. Kan knappt tänka mig att det hunnit gå så många dagar sedan vi fick hälsa välkommen till det nya året. Detta är månaden när mycket kommer att hända (beror förstås lite på hur man ser på saker och ting). Speciellt på Alvas plan kommer det att komma in många nya saker. Alva kommer att bli hela sex månader. Alltså ett halvt år! Där om något visar på hur snabbt tiden går. Vi kommer dessutom introducera fler och fler råvaror för henne. Hittills har hon endast smakat på potatis och morot, men jag har planerat att så småningom introducera både kvällsgröt och flera olika sorters grönsaker samt frukter för henne. I slutet på månaden blir det dags för köttet. Jag hade egentligen tänkt amma tills hon var sex månader, men i och med min skolgång så måste jag anpassa saker och ting även efter den. Därför påbörjades smakportionerna redan nu. 
Annat som kommer hända är Noviums X årsfest, mammabarnträff, rådgivningsbesök och säkert en hel del annat. Dessutom kommer en av mina vänner bli mamma denna månad! Så spännande!  Det finns alltså mycket att se fram emot. Hoppas dock att det också kommer att börja skymta lite mer vår och varma dagar. Vinter och minusgrader i all ära, men det börjar räcka nu.



0 kommentarer