15

En ny vecka har påbörjats. Och som det ser ut nu har vi mannen i huset hemma med oss hela veckan. Stackaren har ådragit sig ryggont. Och en smärtande rygg är inget att leka med, inte i hans jobb. Tur i oturen, för min del alltså. Nu har jag plötsligt två händer extra i vardagen. Jag ser bara en massa möjligheter nu. Inte varje dag vi får ha honom hemma dygnets alla timmar. Som en helg flera gånger om. Hur fantastiskt är inte det egentligen? Min plan är att han sköter sig själv, har Alva på ett hörn och inte belastar ryggen mer än nödvändigt. Han får med andra ord ta det lugnt och underhålla Alva när det behövs lite aktivare sådan. Jag får då böka runt med saker jag annars inte får gjort när Alva är vaken. Win-win. 

Saker jag har i åtanke att få förverkligade denna vecka är bland annat:
- städa undan det allra sista av julen. 
- plocka, sortera och vika alla kläder som av någon anledning bara lämnat på torkställningarna
- ta ner storlek 68 från vinden åt Alva. Lär så småningom behövas.
- storstäda huset. Dammsuga. Torka golv. Ja sånt.
- färga håret

Jag får återkomma i slutet av veckan för att meddela om något av detta blev gjort. Eller om lättjan tog över och jag gjorde bara det samma vanliga i vardagsrumban.


0 kommentarer