Det går undan nu

Javisst ja, jag har ju en blogg också! 
En hel månad sedan jag senast skrev, vilket även betyder en hel månad närmare september. Det känns verkligen som om dagarna går i rekordfart nu. 
 
Mycket har hunnit hända sedan senast, men vad kan man annars förvänta sig av en månad. Det handlar ju trots allt om 30-31 dagar;
- Jag/vi har blivit husägare på riktigt nu. Flyttat in har vi också gjort. Flertalet dagar har därför gått åt att skilja agnarna från vetet,tänkte jag först skriva, men menade förstås plocka upp ur flyttlådorna. 
En usel panoramabild från ett tomt hus, men bättre än inget.
 
- En ny familjemedlem har vi också hunnit få. Nej jag pratar inte om någon bebis eller dylikt. Jag pratar om en katt, närmare bestämt Gustav. 
Han är en väldigt speciell filur dendär Gustav.
 
- Jag har även skrivit klart och presenterat examensarbetet tillsammans med Erica. Mognadsprovet är även det ur världen. Så skönt! Jag har med andra ord fått sommarlov.
 
- Sommarens jobb har nu också påbörjats. Jag kommer dock att jobba lite kortare i sommar i jämförelse med föregående somrar. Hela juni och juli är det tänkt att jag ska jobba. I augusti kommer jag att utvärdera läget för att se om jag orkar hoppa in som vikarie ännu någon dag de två första veckorna eller om jag förblir ojobbad fram tills mammaledigheten börjar. Skolan hade jag däremot tänkt göra klart på hösten, i alla fall teoridelen. Den sista praktiken får dock vänta ett tag. Om detta kommer att fungera i praktiken återstår att se, skulle bara vara så synd att behöva skjuta på ett fåtal skolveckor i ett år om jag lika bra kan avverka dem som planerat. (Jag har inte bråttom att bli klar med skolan, det vore bara enklare att slutföra teoristudierna när de ännu finns någorlunda kvar i minnet)
 
- Magen blir bara större och större, känner mig redan som en strandad val. Hur ska det då inte kännas i slutet av sommaren? Bebisens sparkar har också bara blivit kraftigare och kraftigare med tiden, så mysigt! 
 
 
På återhörande! 
0 kommentarer