3 månader

Hade tänkt skriva ett inlägg 3-månadersdagen till ära. Men som med det mesta jag tänker göra så blir det inte av, eller om det mot förmodan blir av så blir det långt senare än planerat. 
 
Den 19:e december. Exakt tre månader har gått sedan livet fick sig en helt ny mening. Svårt att greppa  att tiden gått så fort samtidigt som den gått så långsamt. Jag är en mamma nu. Eller har varit i tre månader redan. Sjukt egentligen. I och med mammarollen har en del saker förändrats. Tidsbegreppet till exempel, det är helt åt skogen. Mitt minne är också borta. Och det känns som om jag går med brösten fram mest hela tiden. Men det är okej. Jag klagar inte. Alva är det bästa jag gjort. Jag fick ju förstås lite starthjälp, skämt åsido. Men i övrigt. Jag trodde verkligen inte att livet kunde bli så mycket bättre med en bebis. 
 
Alva igen. Hon är fortsättningsvis en nöjd liten tjej. Men hangry, fruktansvärt hangry. Tror hon släktas på sin mor. När hon inte är hungrig jollrar och ler hon om vartannat. Leker i babygymmet och tränar nacken. Om hon inte sover förstås, vilket hon ännu gör rätt ofta.  Men så ska det väl vara. 
 
 
 
Vår lilla guldklimp. Så mycket mer än vad vi någonsin kunnat önska. 
0 kommentarer