Så himla typiskt

Sista skiftet på en lång tid framöver jobbades lördagen den 29 juli. Ni anar inte hur skönt det kändes att få stänga igen dörren efter sig och åka hem. Att jobba inom äldrevården i graviditetsvecka 33 tär på krafterna och speciellt smidigt är det inte heller så ledigheten var verkligen efterlängtad. Mammaledigheten i sin tur drar igång den 12 augusti vilket gör att dagarna innan är sådana dagar jag i princip kan kalla sommarlov. 
 
Oturligt nog vaknade jag upp på söndagen med både sjuk hals och rinnande näsa. En förkylning var vad jag minst av allt hade önskat mig. Helt oförberett och på en så oläglig tidpunkt kom den, vilken jävel. Att vara förkyld och icke-gravid är redan jobbigt, speciellt för mig som har ett sånt förskräckligt obehag för täppt näsa, så ni kan ju ana hur det är att både vara förkyld och gravid samtidigt. En hint: jag vill aldrig vara förkyld och gravid samtidigt igen. Nåväl, får hålla tummarna för att det inte är någon långvarig variant. Jag kan hantera det om det går över på en vecka (i och med att det är fredag idag så är jag nu inne på dag 6 av förkylningshelvete, vilket också betyder att det är 2 dagar kvar till söndag) 
0 kommentarer