Otursnisse

Det är mycket man inte tänker på som icke-gravid, om man nu jämför med nu när jag faktiskt är gravid. Nästan så jag skulle vilja påstå att man, åtminstone jag, är mer bekymmerslös utan en pågående graviditet, vilket gör att man tacklar problem som uppstår lite hur som helst, om det ens behövs. Ett exempel på det här är när jag i helgen blev biten av katten. Det var inte ett vanligt litet bett utan ett rätt ordentligt, men jag har väl kanske mig själv att skylla till en viss del också i och med att situationen var lite pressad. Hur som helst var det inga frågor om saken att kontakta jouren, inte heller att jag skulle åka in för att få på en antibiotikakur. Inte var det heller speciellt mycket velande från rådgivningens sida angående att ge mig en vaccinationsspruta mot stelkramp dagen därpå, efter att de hade läst noga igenom föreskrifterna. (Ja jag har inte haft någon vidare bra start på mitt sommarlov med andra ord.) 
Skulle jag inte ha varit gravid så hade jag förmodligen tagit hela incidenten med lite större ro och inte haft så bråttomt med allt. Troligen hade jag fått genomgå samma procedur i alla fall, men stressen hade knappast varit densamma. Knäppt egentligen hur ens instinkt kan förändras så på bara ett par månader. 
 
 
Med tanke på hur rött och svullet det blivit så var det nog väldigt bra att jag fick på en antibiotikakur. 
0 kommentarer