När kocken själv får välja

Jag är verkligen inte en sådan person som tycker att matlagning är världens svar på att slå ihjäl dötid, inte är det en speciellt rolig vardagssyssla heller. Att laga mat är för mig ett nödvändigt ont som ofta resulterar i något snabbt och enkelt som räcker i ett par dagar, (läs; som gör att jag blir mätt och slipper stå vid spisen och tillreda något dag ut och dag in) Ibland slår dock något slint och jag får ett slags flyt som gör att matlagningen nästan känns inspirerande. En dylik dag kan resultera i maträtten på bilden nedan, en maträtt som kommit att bli lite av en favorit. 
 
Ugnsgratinerade rotsaker med ugnsstekt kycklingfilé och en tillhörande grönsallad. Enkelt men ack så gott! Ett tips jag rekommenderar starkt. 
1 kommentar
ida

jättemysig blogg med riktigt bra läsning! :)

Svar: tack snälla för de orden! :)
Ann-Sofie