Vecka 14

Nåja kanske jag börjat ta ikapp allt jag hittills inte kommit mig för att skriva. Jag tror svaret är ja så därför tänker jag nu avsluta tillbakablickandet av föregående veckor för att istället rikta fokus på den vecka som just nu ännu gäller. 

Måndagen tillhörde ännu den vecka av lediga dagar vi hade förmånen att få ha efter påsken. Den dagen tog jag mig faktiskt i kragen och skrev på vår EA-idé. Ja, vi har nu kommit så långt att det har blivit dags för oss att skriva EA. Tidigare år har den perioden inletts på tredje året men för oss är inget som det en gång varit. Ny läroplan is the key. 

Tisdagen hade jag planerat så långt att jag tänkt dra ett morgonpass på gymmet. Den idén grusades dock av en insatt engelskalektion som inte funnit den dagen jag skrev ner mitt schema. Jag fick alltså tänka om lite, drog på mig löoskorna och for iväg på en liten morgonlänk istället. Bättre än inget liksom. Jag trampade iväg till skolan inom utsatt tid, tyckte lektionen var onödig, lunchade, fick en hel del nygammal info, planerade en smitningskupp och drog hem tidigare. Wasaspexpremiär på kvällen. Riktigt bra. Ollistisdag efter. Inte så bra. 


Ondagen blev ledig den också. Skulle egentligen ha haft skola men jag stannade hemma och skrev på EA-idén istället. Mycket bättre val! Tittade på film också, men first things first. 


Torsdagen påbörjades med en långlänk, för det är väl det som en 15kms länk kallas? Därefter blev det skola en liten stund innan det var dags att ställa sog iordning för sitz. Tutorsitz med efterföljande halarkalas. Inga förväntningar alls på sitzen, trodde den skulle vara tråkig men trodde fel. Helt okej trots lite folk. Full som en kastrull vandrade vi iväg med riktning mot Leipis efter sitzens slut. Betalade in oss och yrade på som vanligt. Allt från dansgolv till ut och till mexico. 
Det var ju till och med bordsplacering


Vaknade upp och mådde som jag förtjänade på fredagsmorgonen. Sliten och allt var bara förnamnet. Bestämde oss för att gå och äta pizza. Passade finfint i vårsolen. Åkte sedan hem och sov 4 timmar i sträck. Vaknade med ett huvud som fortfarande bultade, kurerade mig med en värktablett, kollade en film och somnade ett par timmar senare.

Nyktra som spikar

Varken pigg eller alert denna lördagsmorgon heller men solen skiner så jag ska ta mig ut på en promenad. Kanske kan den friska upp mig och damma av allt det onödiga. 
0 kommentarer