Ännu en lyxhelg

Lördagen den tredje augusti stämplade jag ut från jobbet i vetskapen om ledig söndag och stundande lördagsaktiviteter. Vi skulle nämligen iväg till Kantlax för att fira Linda och Robbs bomullsbröllopsdag vid deras villa.





Så som alltid blev det en riktigt lyckad kväll med både grillad mat, havsutsikt, efterrätt och vänner. Alva var så duktig som snällt följde med. Det var första gången hon var med på en fest så lite spännande var det nog för både henne och mig. Framåt kvällen och natten hämtades hon av mina föräldrar, innan vi andra hoppade i badtunnan, så att hennes nattsömn inte skulle tas ifrån henne. 
I badtunnan var det varmt och skönt till en början. Och trångt. Havsvattnet var svinkallt så das badkruka (jag) vadade bara ut en bit medan de andra gjorde allt från magplask till dyk. Varmt vatten är mer min grej! 
Jag vet inte hur länge vi satt där i tunnan sist och slutligen. I alla fall så länge att huden på fingertopparna såg ut som russin, luften blev kylig och stjärnhimlen gjorde entré. Där och då kändes det verkligen som sensommar, så där så att man nästan hörde hösten komma knackande.
Efter en värmande tekopp begav vi oss hem i mörkret, sådär avslappnat trötta och möra som man bara blir av att bada badtunna. 




0 kommentarer