aprilskämtet

Första april är nu förbi och min inre tvivlare har nu lugnat ner sig igen. Jag har liksom lite svårt att ta saker på fullaste allvar dagar som första april. Hellre medge att jag inte trott på något än bli uppslängd en massa "april april" i ansiktet. Som om ett aprilskämt skulle påverka mig nämnvärt men ändå. That's just me. 

Någon som verkligen inte skämtade igår var hela min dag. Den var som ett enda stort aprilskämt. Vissa stunder hur bra som helst medan andra not so much. Vi har startat igång trotset, tror jag, och i kombination med den envishet fröken besitter har det inte varit helt lätt. Dessutom är jag ännu inte helt återställd från tidsändringen. En timme förlorad sömn gör mycket för humöret. Det kan för det mesta botas med många koppar kaffe, men inte alltid. En sådan dag var det igår. Sätt in lite matvägran från dotterns sida på det ännu samt några utbrott när viljan inte alltid gått igenom. Där har vi en del av dagen. 
Jag håller alla tummar jag har för att den här dagen blir bättre. Jag behöver det. Orkar inte känna mig usel en dag till. Räcker med en full dagsdos av dåligt mammasamvete i rad. 
0 kommentarer