Söndagshittepå

I söndags packade vi Alvas väska, klädde oss i något annat än hemmakläder och styrde kosan söderut. Alva lämnade vi av hos hennes mommo och moffa och jag och M rullade vidare söderut. Vårt första stopp på vägen var Vasa och Stenhaga.

Det var egentligen M som hade ärende till Vasa men inte tackar jag ju nej till lite annan shopping än den lokala matbutiken. Jag var ändå ute efter lite smått och gott åt Alva inför sommaren, typ badring, armpuffar, badkläder och uteleksaker så det passade jag på att införskaffa. Även några nödvändigheter åt mig själv kom med hem när möjligheten fanns. En cykelhjälm, stänkskärmar, en keps och nya solglasögon stod på min shoppinglista.


När vi ändå var på tumanhand valde vi att äta lite finare lunch än det vi annars brukar göra. Valet föll på Stefan's steakhouse och vi blev minsann inte besvikna. Sällskapet kunde jag inte heller klaga på. Han är nog så bra dendär gubben min ❤️

En nöjd och glad Alva mötte oss i dörren när vi kom för att hämta henne. Men innan hemfärd blev vi bjudna på plättar med sylt och grädde. Hockey hann vi även se innan vi kom oss så långt som till bilen. Det blev med andra ord en heldag hemifrån, men sådana dagar kan vara jättebra de med. 

0 kommentarer