Alvas födelsedag

Onsdagen den 19e september, klockan 06:16, blev Alva ett helt år gammal. Själv sov hon bort födelseklockslaget men jag hade fantastiskt nog vaknat till liv i just den minuten. Tänk att det redan hade gått ett år. 

I och med att jag skulle iväg på praktik så hade jag inte möjligheten att sjunga upp henne när hon väl vaknade. Istället var det min mamma (Alvas mommo) som tog hand om den biten. Hon hade en ledig dag och kom hem till oss för att passa Alva medan Micki, också jag, städade och ställde i ordning inför Alvas 1-årskalas. 



Tårtan hade jag bett sambon tillverka. Och jag blev inget annat än nöjd. Vilken tur jag har som får beställa ett utseende på en tårta och han genomför det. Klart Alva skulle ha en unicorn cake som födelsedagstårta. 


Såklart vi också behövde fira att vi varit föräldrar i ett år, därav rosorna på bordet. Jag brukar annars inte köpa blommor men när det är något värt att fira, ja då kan man fira det med blommor på bordet. 

Och vilket kalas det sedan blev. Alva tyckte det var så roligt med alla gäster. Hon somnade så gott till natten när alla gästerna åkt hem.

Nu är hon 1 år, vår lilla skatt. 
0 kommentarer