vappen


Vappen, oj vilken fin dag. Bokstavligt talat. Solen sken från morgon till kväll, även om man skymtade ett par stora tunga regnmoln över himlen. Här satt jag hemma och njöt. Hade inte bokat in något särskilt utan höll vanliga rutiner för Alva samtidigt som jag själv pysslade på med dittan och dattan.
Dagens vagnpromenad flödade av solljus


Ute på terrassen kunde man bra sitta utan jacka. Här avnjöt jag mitt eftermiddagskaffe och kunde inte ha det bättre. Hela lilla familjen var samlad. Alva bakom hörnet (i vagnen), sambon på stolen bredvid och Gustav med avec på sidan om. 


Framåt kvällen trasslade Alva till det för sig. Inte så lätt för en liten bebis att hålla reda på alla bollar i ljusslingan.  Bäst då att hålla sig mitt i smeten. 

Summa summarum. Vappen blev riktigt bra trots att vi inte planerat något. Fint väder, god mat, familjetid och inga måsten. Det är väl så här bebislivet förändrar en; man nöjer sig med det lilla. 



0 kommentarer