sista månaden

Dagarna kommer och går, vilket har lett till att jag nu är inne på min sista månad av mammaledighet. Sorgligt men sant. Alva håller på att bli stor, stor som i inte längre bebisliten och det känns som om det gått så fruktansvärt fort, speciellt de sista månaderna. Med den här farten har jag snart en ettåring i huset.


I och med mammaledighetens slut så kommer ett dilemma, jobba eller inte jobba. Jag har dock beslutat mig för att jobba. Både jag och plånboken behöver det. Jag kommer inte jobba mer än 50%, dessutom bara nätter, så speciellt många dagar blir det inte i veckan. Att vaka har sina fördelar i och med att jag inte behöver missa någon vakentid med Alva och samtidigt kan försöka avvänja henne från nattammandet. Nackdelarna är ju det egna sömnbehovet. När ska jag sova? Den frågan kommer antagligen få ett svar i senare skede, löser sig gör det säkert ändå. Innan dess ska jag njuta av den sista månaden utav bara helsike.


0 kommentarer