jag har planterat ett träd

Igår planterade jag ett träd. Och inte vilket träd som helst, utan ett plommonträd. Hur coolt är inte det?! Om det överlever är en annan femma. Jag och växter går inte riktigt som hand i handske. Jag är lite av en blommarrodör om jag ska vara ärlig. Jag har ju till och med tagit livet av en kaktus!?! Därav orsaken till att jag nuförtiden endast köper plastväxter...


Plommonträdet har jag och Micki fått i förlovningspresent. Ni kan ju tänka er vilken överraskning det var, förstås en kul sådan. Hur ofta får man nämligen ett träd i present? 
Det problematiska var dock att veta var jag skulle placera det. Efter lite mätande och noga övervägande kom jag fram till ett lämpligt ställe. Vackert så, men när det var avklarat så kom ju förstås nästa problem. Vad dyker inte upp i mitt markerade grävområde om inte en riktig stenbumling. Så himla typiskt när man börjat gräva! Jag fick ju förstås byta riktning och börja gräva åt andra hållet i hopp om att inte stöta på ännu en bumling. Hur det gick? Jo lite småstenar här och där samt lite rötter men annars fick jag ihop min grop och trädet planterades ner. 
Micki kom sedan hem lagom till vattnandet så han fick sköta den biten. Och nu står trädet så ståtligt i vår trädgård. Håller tummarna att det överlever samt att det inte går allt för lång tid innan det ger skörd. 







0 kommentarer