hösten är du här?

Hösten kryper sig sakta men säkert in i vardagen. Dagarna blir kyligare och nätterna mörkare. Mysbelysningen börjar träda fram från sitt sommargömställe och filtarna plockas fram igen.  

Jag gillar hösten. Den har en speciell plats i mitt hjärta. Kan ha att göra med att jag själv är ett höstbarn. Hösten har liksom alltid fört med sig något, en förändring, en ny början eller en fortsättning efter sommarens alla pauser. Hösten känns också lite mindre 'måste' jämfört med sommaren. På hösten är man bara och myser till det närhelst det passar. Under sommaren har man lite mer press på att göra saker hela tiden. Kanske därför hösten tas lite mera med ro, efter sommarens alla påhitt. 

Nu har det dessutom hunnit bli september. Augusti kom och gick i en väldig fart. Knappt så det hann bli vardag mellan alla helger. Augusti levererade dessutom härligt sensommarväder och som det verkar är september inte långt efter. Jag håller alla tummar och tår för en fin septembermånad. Det är nu mycket ska hända. Äpplen ska skördas, skalas och kokas mos av. Fallfrukten ska räfsas bort. Skolarbeten ska skrivas, huset städas och gräsmattan klippas (förhoppningsvis för sista gången denna säsong). Kalas ska ordnas. Praktiken ska inledas. Och samtidigt håller jag på att slutföra mitt 23:e levnadsår och ska snart påbörja mitt 24:e. Som sagt, det är mycket på gång nu i september. 



0 kommentarer