Det börjar närma sig

 

 

Idag är dagen då vi går in i vecka 38 (37+0), vilket betyder att graviditeten nu räknas som fullgången. Förutom det betyder denna dag också att det endast är tre veckor kvar till bf. Tre veckor är ingenting samtidigt som det känns som en evighet. Jag är väl medveten om att dessa tre veckor högst antagligen kommer att bli fler i och med att jag har en ganska stark känsla av att jag kommer att gå över tiden med åtminstone en vecka, om inte mer. Lillan i magen verkar att trivas allt för bra och jag har inga som helst känningar att något skulle vara på gång. Det blir helt enkelt bara att vänta och se när det blir.

Enda förändringen jag märkt av är att jag har börjat sova sämre om natten. Speciellt den senaste veckan har sömnen blivit ytligare och jag vaknar till flera gånger om natten för att sedan somna om. Jag förstår att detta är en helt naturlig omställning för kroppen i och med de kommande nätterna med bebis. Det jag inte räknat med är att jag samtidigt skulle få en mycket punktlig väckarklocka, en väckarklocka vid namn Gustav. Inte mig emot att han väcker mig en rimlig tid på dagen, men att det blivit på exakt samma tid flera dagar i rad är minst sagt lite lustigt. Får se om det bara är av en ren slump eller om detta kommer att bli rutin. 

0 kommentarer