en paus i livet

I höst har jag "tagit en liten paus" från livet som hemma-mamma för att göra klart studierna. Med start från slutet av augusti till början på september,  i tre veckor totalt, har jag haft skola i princip varje vardag. När de tre veckorna med skoldagar var över var det dags för en fyra veckor lång praktikperiod och en hel del uppgifter. (Sämsta med praktik - inte nog med att man ska vara på praktikplatsen 38-40 timmar i veckan, dessutom ska man alltid ha en hög med uppgifter som ska göras samtidigt. Allt från praktikuppgifter till vanliga uppgifter i andra kurser. Inte undra på att det blir allt vanligare med utmattade elever).  

Nu fyra veckor senare är praktiken avklarad och endast en uppgift återstår innan jag kan börja skymta ljuset i tunneln. Finskan ska jag även försöka mig på att höja vitsordet i, om det lyckas. Därefter är det dimissonen som hägrar. Jag siktar alltså på att bli utexaminerad i december. Månne jag inte ska klara detta? 

Jag är nu också, efter avslutad praktik, tillbaka i hemma-mamma-livet igen. Och ska jag vara ärlig är det rätt skönt att vara tillbaka. Jag har saknat att spendera dagarna med Alva. Det är trots allt en helt annan vardag än skolvardagen.

Höst har det också hunnit bli under dessa veckor 💛
0 kommentarer