s i s t a. u p p g i f t e n.

Som man kan ana i rubriken så är sista uppgiften inlämnad för bedömning. Vilken känsla alltså. Wow! Nu är det bara att ge allt på seminarierna samt orka läsa på finskan. Sedan är det rätt finito! *Hjärtögonsmiley* (Om man bortser från love-tenten, den lär väl suga den absolut sista musten ur en innan examen) Finskan ja, den går det lite trögt med kan jag avslöja. Men nu när den sista uppgiften äntligen är inlämnad kanske jag kan orka fokusera på finskan. Åtminstone kan jag ju försöka intala mig själv det. Det som är mest lugnande är ändå att veta att det inte hänger på finskan. Min finskakurs är trots allt godkänd sedan tidigare. Jag blir utexaminerad även om jag skulle strunta i finskan. Finskan ska jag bara skriva om för att försöka höja mitt vitsord. För att gynna mig själv liksom. Det handlar mest om att kunna få en framtida tjänst, inget värre.

Det är med andra ord inte mycket kvar nu. Ännu är inte målsnöret nått men det är baske mig inte långt borta. Tror inte jag varit så här taggad på december på länge. Först examen. Sedan jul. Nu kör vi!


 
0 kommentarer