Kvalitet eller kvantitet? Borde jag byta metod?

Det är verkligen länge sedan jag loggade in på bloggen via dator. Det betyder ju alltså att majoriteten av alla inlägg som skrivits här, speciellt den senaste tiden, har blivit skrivna via mobilen. Man kan ju tycka att det inte vore så svårt att starta datorn, logga in och sedan sätta sig ner och skriva samma inlägg man annars tänkt skriva via mobilen...men av någon anledning är det just så svårt att det inte blir av. Kan bero på lättja. Kan bero på något helt annat också, som att alla bilder jag fotar finns på mobilen. Har jag fotat något med kameran så finns de bilderna fortfarande på dess minneskort = obrukbara i sammanhang som detta. Summan av kardemumman är att jag först nu i efterhand ser hur inläggen verkligen ser ut. Således märker jag att bilderna inte riktigt passar in i inläggen, speciellt de bilder som är av stående modell. I mobilen anpassas dessa så att det ser någorlunda okej ut, men via datorn...not so much. Kommer jag att göra något åt detta? Nej, troligtvis inte. Jag har inte tid att sätta mig ner och börja redigera i alla inägg. Ni som mot förmodan läser får helt enkelt ta denna imperfekta inläggsstruktur. För vad gör det om hundra år, om ett eller flera inlägg inte följer den perfekta ramen? Dock ska jag försöka bättra mig framöver. Kvalitet framom kvantitet. Jag lovar dock inte att sluta med mobilinläggen helt. 
0 kommentarer