i sommarens soliga...regniga dagar

Tja, här har det inte hänt särskilt mycket. Det har det inte irl heller. Skämt åsido. (Beror väl lite på hur man ser på saker det där förstås). Här hos oss har det äntligen regnat. Tjohoo! Tror vi var många som klappade i händerna av lycka över det. Nu kanske gräsmattan hålls grön en stund till. (Lifehack för att hålla gräsmattan grön trots torka: ha en söndrig gräsklippare och låt gräset vara. Börjar så småningom likna en äng men grön och fin hålls den konstigt nog.) Men blåsten, varifrån kom den mittiallt? Nästan så man tror att huvudet ska blåsa av kroppen. Kanske inte fullt så överdrivet, men inte långt ifrån. Så där har det alltså varit nu i ett par dagar, regnat och blåst om vartannat. Tänkte nästan skriva och knappt en gnutta sol men idag har solen faktiskt visat sig från sin bästa sida hela dagen. Har jag varit utomhus och tagit tillvara på den? Eh nej, det var ju detdär med blåsten...men en promenad blev det ändå idag. Jag hade turen att ha medvind mest hela vägen. Då gick det undan ska ni veta. Nästan så jag hann ifatt de för tillfället icke-existerande cyklisterna. Snabb som blixten, vrooom.

Nej men utan att överdriva så ska vi (åtminstone jag) hoppas på att solen vill närvara ett par dagar till. Jag ber inte om mycket, men åtminstone om lite sol, ingen blåst och helst inget regn heller under midsommarhelgen. Endast sol. Men en svalkande bris tackar jag inte nej till om solen hade tänkt gassa ihjäl oss, men sånt kan man väl bara drömma om här i Finland (att solen skulle gassa ihjäl någon alltså, svalkande (kalla) brisar har vi ändå rätt gott om).
0 kommentarer