vecka 4

Måndag igen och en helt ny vecka till förfogande. Denna vecka kommer antagligen se rätt likadan ut som alla andra veckor, med ett undantag. Det är nämligen skoldag imorgon. Jepp, ni läste rätt. Jag ska börja skolan igen. Inte riktigt vad jag förberett mig på. Hade nog naivt tänkt jag kunde fortsätta där jag slutade, men icke. Så skolan it is. Alva kommer med hon också. Att lämna en 4-månaders bebis i nästan 12 timmar hos en skötare fixar jag inte. Mitt mammahjärta klarar inte av att vara borta från henne mer än ett par 4-5 timmar max. Dessutom är hon ju så liten ännu. Och flaskan är hon inte särskilt förtjust i heller. Så hon får följa med. Hur mycket jag orkar koncentrera mig på lektion när hon är med är en annan sak. Det återstår att se, men det ska nog gå bra. Mommo följer med som barnvakt. På det viset får jag ha Alva med mig, men ändå lite space för att åtminstone kunna försöka koncentrera mig. 



Det som jag angstar mest inför är nog tiden. Vi, speciellt Alva, är ju van att sova till allt mellan 10-12 på förmiddagen. Så att stiga upp klockan 6 på morgon låter inte alls särskilt roligt. Om jag ens får väckt upp Alva den tiden. Försökte väcka henne klockan 10 när vi skulle vara vid rådgivningen 10:20 men den flickan ville inte vakna. Det var först när jag lagt ner henne på skötbordet och tagit bort blöjan och skulle byta till en torr som hon piggnade till. Lilla sjusovaren. (Vi har 100m till rådgivningen, därav tiden. Vi hann alltså väldigt bra) Hur hon reagerar på den omvända dygnsrytmen är alltså det jag är mest spänd över. Hoppas ju på att det ska gå relativt smidigt ändå. Fast man vet ju aldrig.

Turligt nog är det inte särskilt många skoldagar fram till mars. Jag har ju ändå väldigt mycket avklarat av mina studier. Och om det går vägen så hoppas jag att jag kan läsa vårterminens lektioner på distans. Jag har ju trots allt gått dem en gång redan. Lär antagligen bli mest repetition. Men det lär jag få diskutera mig fram till imorgon. Hur det blir vet jag inte förrän då.

0 kommentarer