hemma bäst

Första skoldagen avklarad och ska jag vara ärlig vet jag inte vem av mig eller Alva som är mest lättad över att vara hemma igen. Att gå i skola och samtidigt sköta bebis är verkligen inte samma som att vara hemma och sköta bebis. Inte ens fast Alvas mormor var med och hjälpte till var det samma sak. Hemma bäst, så att säga. 
Turligt nog är det inte särskilt många skoldagar fram till mars för min del. Sex stycken räknade jag dem till. Hur många dagar det är mellan mars och maj vet jag inte. Men det är främst dessa vinterdagar jag fasar över. Vintervägar är inte min grej liksom. (Fjolårets vinter sitter ännu i)


Denna bild fick jag skickad av min mamma när jag satt på lektion. Då började jag sakna Alva något enormt (trots att hon befann sig typ på andra sidan väggen). Jag hade dock turen att få paus några minuter senare så jag kunde gå och lindra min Alva-saknad 💜
0 kommentarer