24012018

Skoldagen tog hårt på både Alva och mig. Vi tog natten vid 21:30-22:00 tiden båda två, vi som annars snittar på 00:00 som läggningstid. Jag var därför lite tidigare i farten än andra morgnar, men inte särskilt mycket. Alva sov sött vidare till 10:30, en lite mer human tid än gårdagens väckning vid 06:15. 
Det är verkligen skönt att inte behöva börja gå i skolan på heltid. Att varje dag åka fram och tillbaka till Vasa med Alva skulle inte alls falla någon av oss i smaken. Nej, bäst att vara hemma nu när hon ändå är så liten. Samtidigt som jag är glad över att bara ha ett par dagar i skolan så är jag lite frustrerad över att jag inte orkade avsluta teoristudierna i höstas. Hade jag gjort det så hade jag inte behövt åka till Vasa nu på våren. Bra att vara efterklok. (Hade dock inte orkat i höstas, varken att köra fram och tillbaka eller att sitta flera timmar i ett). Istället får vi bara finna oss i situationen. Annars blir jag aldrig utexaminerad i december.
0 kommentarer