Första riktiga dagen på annat håll

Kanske ingen undgått att jag börjat studera igen och att det blivit lite pusslande med Alva.. (tror jag nämnde det i ett inlägg här tidigare ) Hur som, igår var första dagen jag åkte hemifrån UTAN min bebis. Jag hade inplanerat skola hela dagen mellan 9:00 och 16:15, en skoldag med praktisk övning. Att ha en bebis med sig fungerar helt okej under en vanlig föreläsning, men när det vankas praktiska övningar.. knappast lika bra.  Alva fick alltså stanna hemma och på det viset fick hon också sova så länge hon ville utan att bli uppriven ur sängen. 
Att jag hade dåligt samvete går ej att förneka. Tösen i fråga är inte särskilt förtjust i flaskan, men går lite motvilligt med på det om det verkligen är ett måste. Att jag då både lämnade min bebis plus eventuellt utsatte Alvas farmor för en kamp med flaskan var inte en bra kombination när det gällde samvetet. 
I slutändan hade det dock gått riktigt bra, både för fammon här hemma och för mig i skolan. Alva hade ätit bra, sovit gott och fått  ha tumistid med sin farmor. Och jag konstaterade att det faktiskt var riktigt skönt att bara vara sig själv en stund och inte enbart Alvas mamma. (Visst är jag stolt att vara hennes mamma, det är inte det. Det jag menar är att det var skönt att bara vara Ann-Sofie en stund). Enda saken jag ska ändra på tills nästa gång är att ta med bröstpumpen. Jag var mer än sprängfärdig när jag kom hem (kul med gratis bröstförstoring, eller så inte ) och då fick vi ändå sluta tre timmar tidigare än planerat. Hade skoldagen pågått längre så hade jag fått gå och handmjölka inne på toaletten. (Tja, då hade jag ju kunnat erbjuda ut kaffemjölk åt någon som blivit utan. Skulle inte varit fy skam det heller, skämt åsido). 


Bästa av allt var ju ändå att få komma hem till gulleplutten. Krävs ingen lång stund ifrån henne förrän saknade är stor. 

0 kommentarer