en fredagsuppdatering

Fredag igen då. Veckorna bara flyger iväg. Ett, tu, tre så är det måndag igen. Aja, värre kunde det väl vara.
Hur har vi det då? Jotack jag har det rätt så bra faktiskt, bortsett från en sak då. Alva har gått och blivit en riktig bajsprinsessa. (Bajsprinsessa som i att hon bajsar mååånga gånger om dagen). Det vore inget om det inte hade luktat så illa. (Illa som i riktigt illa). Jag pratar om surt och spyluktande bajs. Och röd om baken blir hon av det också, hur fort vi än tvättar, smörjer eller pudrar samt byter på henne. Stackars liten! Hon verkar dock inte vara särskilt påverkad av det. Lika pigg som vanligt. Kanske är det tänder på gång? Jag läste att dessa rackare kan ställa till med en hel del. Vi, eller jag, avvaktar lite ännu. Men om det inte blir bättre om ett par dagar så tar jag kontakt med rådgivningen. (Som vi för övrigt ska till för 5-månaderskontroll nästa vecka). Det märks verkligen att jag är nybliven mamma. Har liksom ingen koll på någonting, speciellt inte när saker och ting ändras på det här viset. En manual hade underlättat. 


Lilla fröken, om du ändå bara fått ha det som vanligt så inte denna hönsiga mamma behövt vara lika fundersam. 
0 kommentarer