en dag i Vasa

Det blev en fredag i skolan. Denna gång för både Alva och mig. Att Alva också fick komma med berodde på att lektionen jag hade endast skulle pågå i 1 timme och 45 minuter. Tyckte det var lite onödigt kort skoldag för att låta henne stanna hemma och ha någon annan annars jobbande person att krångla med arbetstiderna för att kunna sköta henne. Tänkte att det dessutom kunde vara en bra övning för mig att ha henne som följeslagare utan extern hjälp. Så det bar alltså av till Vasa denna kyliga fredagmorgon.


Inte är det ju samma att vara i skolan som att vara hemma, det konstaterade både Alva och jag. Fröken skötte sig dock bra enligt omständigheterna. Det vara bara när det blev dags för en sovtur som fröken hade lite svårt att komma till ro. Till slut slumrade hon in en liten stund i famnen, samtidigt som jag tog del av en lektion gällande feber hos barn.


Jag passade även på att luncha med Erica. Det var bra länge sedan vi sågs senast så en del hade vi att catcha upp. Konstigt det där hur man kan ha umgåtts varje dag i nästan tre år och helt plötsligt går det flera månader mellan gångerna man ses. Synd att avståndet är så pass långt. Roligt var det i alla fall att höra hur hon har det. 
Gammal bild från ett evenemang av många vi gått på.

Därefter blev det dags att söka sig hemåt igen.

Det var en trött liten bebis jag hade när vi åkte hemåt, tog inte många minuter innan hon sov gott i babyskyddet. 


Och vi konstaterade glatt när vi kom hem att borta är bra men hemma trots allt är bäst. 


0 kommentarer