babyshower och andra roligheter

Jag hade tänkt berätta om helgen men vet inte riktigt var jag ska börja. Trots att det varit en helt underbar helg så har den samtidigt innehållit sina beskärda delar av plumphål. Allt ska inte vara solsken och rosa moln men när det i övrigt kunnat vara precis så och ändå inte är det, ja då önskar man nog vissa saker åt fanderns. Kanske bäst att bara fokusera på de bra sakerna. Ja så tror jag det får bli.

Nu när det enbart ska handla om alla bra saker jag gjort och varit med om under helgen kan jag konstatera att majoriteten tid faktiskt varit väldigt bra. Vilken lättnad! Lördagen bestod av strålande väder, hundpromenad här i stan och besök av min mamma. Till kvällen inhandlades grilltillbehör och årets andra grillning avfyrades lagom till middagstid. Att jag dessutom hade slagit på stort och köpt både cider till kvällen och 70%-ig choklad till eftermiddagskaffet kändes verkligen som rena lyxen. 



Blåbärsnyllet skulle såklart spexa till det kring kaffebordet. Inte varje dag hon är sådär färggrann kring munnen. Oftast består färgskalan av morotsorange eller potatisgult samt en svag nyans av päron.

Söndagen igen hade då absolut inga tvivel. Jag kände på mig att detta skulle bli en bra dag, från början till slut. Och så rätt jag hade! 



Även idag var vädret helt underbart. Nästan rena sommarvärmen. Lindas babyshower stod äntligen för dörren, efter ett par veckors planering. Helt hundra på att allt skulle fungera var vi ju inte. För hur ska man få utlockat någon ur sitt eget hem utan att veta att något är i görningen? Vi lyckades dock rätt bra, även om Linda sist och slutligen nog anat något. 
Efter en trevlig babyshower plockade  sambon  upp  mig och vi for vidare till svärföräldrarnas för att äta pizza. Och ännu var inte kvällen slut där. Nej för efteråt, när vi kommit hem igen, begav jag mig ut på en cykeltur med syrran. Premiärturen för mig i vår (och dessutom med min nya cykel). Och hur den slutade kan ni läsa i inlägget under.



0 kommentarer