Sakta men säkert

 
Gravidappen visar att det idag är endast 10 dagar kvar och att 96,4% av graviditeten är avverkad. Wow, snart är vi nere på ensiffrigt!
Det känns så nära nu, men samtidigt så långt borta. Jag tror mig ha förberett det mesta här hemma inför ankomsten, men hur kan man vara säker? Några småsaker finns det förstås kvar att göra, men inget som påverkar mig med varken stress eller panik. Allt hinner få sin rättmätiga plats tids nog.
Någon större nervositet finns ännu inte med i bilden, men att blotta tanken på förlossningen inte skulle vara spännande kan jag ej förneka. Jag har dock lovat mig själv att inte börja tänka för mycket. Jag ska ta förlossningen lite som den kommer och inte planera i någon större utsträckning. Sällan går det ändå som man tänkt och jag litar fullt ut på att barnmorskorna vet vad de gör. Hoppas jag håller fast vid mina ord och behåller samma lugn hela vägen ut. Man kan aldrig vara säker.
0 kommentarer