Barnkammaren

 
I och med att de övriga rummen i huset haft sådana tapeter/färger vi i detta läge inte ansett oss behöva ändra på så har vi kommit lindrigt undan med renovering. Barnkammaren visste vi dock redan från början att vi ville tapetsera om samt lägga nytt golv i. Men oj vad svårt det kan vara att välja tapet! Det finns ju så många fina tapeter att välja mellan. Dock visste jag att jag ville ha en tapet i rosa, en gammaldags puderrosa ton så den inte skulle bli för gäll i färgen. Ja jag tycker faktiskt att lilltjejen kunde få ett rosa rum, inte på grund av att rosa anses vara typiskt tjejigt utan för att jag faktiskt är av den åsikten att rosa är en fin och rätt behaglig färg (i rätt nyans). Till detta tog vi även beslutet att göra en fondvägg med vit halvpanel istället för en annan tapet. Resultatet av vår lilla renovering ser ni på bilden ovan. Jag är i alla fall nöjd, även om jag haft lite problem med att få ihop inredningen. Men tids nog ska väl även den passas in. Det är ju trots allt ingen panik ännu. 
1 kommentar
Joanna-livet med psykisk ohälsa

Så fint

Svar: Tack, vad roligt att du tycker det :)
Ann-Sofie