Första snön

 
Den 26.10 vaknade jag och flertalet andra upp till åsynen av en vit matta på marken. Första snön hade börjat singla ner under föregående kväll och fortsatt på natten. Mängden snö var imponerande. Första snön brukar ju för det mesta enbart täcka en liten del av grässtråna, men nu var de så gott som övertäckta. 
 
 
Jag kan inte säga att jag direkt var förberedd på vinter. Vill faktiskt att det ska vara höst en liten stund till, mest för att stanna tiden lite. Tror Gustav också vill ha höst lite längre, men inte för att stanna tiden. Snön var inte riktigt hans cup of tea. Men som med de andra åren när snön behagat komma så smälte även denna bort ett par dagar senare. Redan igår (lördag 28.10) var så gott som all snö ersatt av ett blött slask. Inget vidare det heller. Varför ska snön alltid bära med sig så delade känslor? 
 
1 kommentar
lars

jag gillar inte snön. mest beroende på där jag bor i Sörlandet så blir det bara slask och skitigt efter. Väghållarna älskar salt här

Svar: Oj om väghållarna skulle älska salt lika mycket här också. Hellre slask och smuts än jättedjupa spår, då hade kanske jag och tio andra sluppit att köra i diket och förstöra våra bilar förra vintern.
Ann-Sofie