I praktiken

Att vara gravid är i praktiken ganska långt från hur jag trodde att det skulle vara. Klart att vissa saker påminner om det som sagts i teorin, men jag hade ändå inte föreställt mig att det kunde vara på detta vis. Jag ska ge några exempel så kanske det blir mer förståeligt vad jag försöker säga.
 
1. Denna ständiga oro - jag hade då aldrig föreställt mig att man kan vara så orolig och mån om någon som man aldrig ens har träffat. Jag har annars inte oroat mig i onödan, men nu oroar jag mig för minsta lilla avvikelse. Sjukt egentligen.
 
2. Fosterrörelserna är också något som skiljer sig från hur jag trodde att det skulle kännas. Svårt att säga rent konkret hur de skiljer sig men mycket mysigare i verkligheten är det i alla fall. 
 
3. Denna otroliga längtan efter att få se vem det är som bosatt sig inne i magen, klart jag hört om den men hade aldrig föreställt mig att den faktiskt kunde vara så här stark. Tror aldrig jag sett fram emot september så här mycket tidigare.
 
4. Tröttheten, trodde aldrig att man kunde bli så här trött av att vara gravid. Jag kunde nästan sova dygnet runt utan minsta problem. Nap queen är mitt nya smeknamn.
 
 
0 kommentarer