Januari

Nytt år, nya möjligheter. Ja det var ju för si sådär en månad sedan snart. Jag kan knappt fatta att det snart har gått en hel månad sedan, förlåt mitt uttryck, den där jävla nyårsaftonen. På den månaden har det både hunnit hända en del saker samtidigt som det kännts som om inget har hänt.
 
Jag har slutat jobba, eller mitt förordnande gick ut och jag skulle inte försöka få det förnyat i och med att skolan dragit igång igen. Detta betyder alltså att jag har tagit mitt pick och pack och dragit iväg tillbaka till Vasa igen. Det konstiga är bara att jag varit så lite i min favoritstad den senaste tiden att jag känner av en större verklighet hemhemma i byn. Kanske det är något som ändras bara jag får in rutiner igen. Avsaknaden av fasta rutiner gör mig nämligen lite småvirrig och efter. 
 
I och med det nya året är jag nu en del av studerandekåren Noviums styrelse, en sak som jag tror kommer föra med sig en hel del, både nya intressanta saker och tillställningar samt uppdrag och erfarenheter. Ett minne och en lärdom för livet tror jag definitivt det kommer bli. Börjat bra har det i alla fall gjort. Vi har hunnit ha styrelseturné i syd och ska om ett par dagar dra söderut igen för att delta på lähtäri, dvs SAMOKs startskott. 
 
Annat som hänt på sistone? Nja inte riktigt mycket. En resa till Berlin är bokad till i sommar. Jag har gått och dealat en grej som jag ska klara av att hålla fram till april. Klarar jag det ska det bli en tur till Estlands huvudstad Tallinn som belöning. Om jag mot förmodan inte klarar av att hålla mig till dealen så måste jag pallra mig och mitt arlse till Powerpark i Härmä för att åka den nya (den nyaste) berg-och-dalbanan. J A G   H A T A R   B E R G - O C H - D A L B A N O R !  Jag ska alltså göra mitt bästa för att inte bryta dealen. 
 
inte min bild
 
I juni bär det allså av till Berlin
0 kommentarer