#samoklähtis

Where do I even start?
 
Jag har befunnit mig på Viking Mariella mellan 29.1 kl 12:30- 31.1 kl 10:15. SAMOKs lähtis stod på schemat. Helt okej evenemang, mycket finska och ännu mer information. Värst var allt gungande på söndagskvällen. Trodde jag skulle dö av åksjuka (jag blir aldrig åksjuk annars)
 
Hela den resan startade egentligen lördagen den 28.1 kl 15:48 när tåget avgick från stationen här i Vasa ner mot Helsingfors. Ett par timmar i tåget inklusive en inlämningsuppgift senare var vi framme vid järnvägstorget. Hungriga gick vi till O´Learys för en bit mat innan vi traskade till vårt omenahotellrum fö en god natts sömn. 
 
 
Morgonen därpå vankades det först brunch på Café Ekbergs med studerandekåren ASK, så många godsaker det fanns där. Väl värt ett besök. 12:00 skulle vi vara vid Viking lines terminal för att sedan gå ombord 12:30. Därvid tog programmet vid fram till kvällens middagsbuffé, typ. Hur kvällen slutade kan ni läsa några rader upp. Det blev med andra ord tidig läggdags för min del, för fler av oss faktiskt.
 
 
Måndagmorognen började med frukostbuffé. Sedan progrma, mer program och därefter lunch. Mer program och ännu mer program innan dent slutligen blev avslutning och ännu en kvällsbuffé. Tur att det denna gång inte gungade så att man började må illa, istället kunde man i lugn och ro avnjuta läckerheterna. Med tanke på gårdagens fiasko blev denna kväll aningen senare. Vi i Novium passade på att avverka traditioner och andra samtalsämnen. Kunde konstatera att det är ett roligt gäng att ha att göra med de där Noviumstyssemedlemmarna + anställda. 
 
 
Tisdagmorgonen var det enbart två saker, eller tre egentligen, på schemat. Dessa var: frukost, avstigning från båten och hemfärd till Vasa igen. Ni anar inte hur skönt det var att vara tillbaka på fast mark igen. Tror inte jag kommer frivilligt åka båt på ett tag efter denn resa.
 
 Fikade i Helsingfors innan tågets avfärd. Edit (13.2) : det är även då jag druckit kaffe senast 
 
 
 
0 kommentarer