Ändrade planer

Ni vet när man har planerat något men det blir inte så som man tänkt sig i slutändan? Precis så var det för mig inför helgen. 
 
Jag kom på att bilen skulle besiktas samma vecka. Ringde åt farsan baloo och undrade hur vi skulle göra i och med att ett av framhjulen på bilen läckte luft. Han kom efter bilen, i utbyte fick jag låna hans "pärla". Det visade sig då att bromsen på min bil hade fått fnatt och tog inte som den skulle. Stressmoment no.1 uppenbarade sig när jag fick reda på detta. Hur skulle jag tackla det om jag vore tvungen att införskaffa ny bil? Som studerande är man inte riktigt gjord av pengar. Detta grusade hela min torsdag. Jag gillar nämligen inte att stressa. Detta resulterade i att eftermiddagens lektion fick lämna åt sitt öde. Istället tog jag och Erica en tur på stan för att införskaffa nödvändigheter inför kommande årsfesthelg. 
 
 
 
Efter avslutad shopping blev det en fika på stan. Sweet Vasa är ett ställe som lockar många besökare. Trots det har jag inte besökt stället förrän nu. Varför inte frågar jag mig nu i efterhand? 
 
Jag bestämde mig ganska kvickt den dagen att även slopa fredagens lektion(er) eftersom jag visste att min bil var köroduglig i det skick den var plus att far min har ett jobb där han är i stort behov av bil. Jag packade därför mina grejer, diskade undan och körde iväg norrut redan på torsdagseftermiddagen. Allt för att minska på den uppkomna stressen. Väl hemma blev jag så trött av allt funderande hit och dit att jag lämnade på soffan hela kvällen, eller nästan hela kvällen. Jag ställde faktiskt upp och hjälpte till med maten. Det minsta man kan göra när  man kommer hemhem.
 
Tanken var från början att stann i Vasa över helgen med tanke på kommande veckas fullspäckade program -så blev det ju då inte 
0 kommentarer