Helt oväntat

 
Att jag har de bästa av vänner har jag kommit fram till för länge sedan, men att dessa vänner kunde överraska mig så totalt den där tisdagen andra veckan i augusti hade jag aldrig kunnat ana. Jag brukar allt som oftast ha en vag känsla när något är i görningen, men denna gång anade jag absolut ingenting. 
 
Det hela började egentligen redan på måndagskvällen när min sambo väldigt beslutsamt tyckte att vi måste städa. Jag var inte sen med att haka på hans förslag i och med att jag gått och småbannats över oredan utan att ha haft den direkta orken till att göra något åt problemet ( tack för det förkylning).  Vi satte på så vis igång och efter en stund var huset igen mycket trevligare att vistas i. Jag anade verkligen inte att det låg någon baktanke bakom städandet.
På tisdagen kring fyratiden på eftermiddagen fick jag ett meddelande av sambon. Han undrade om jag var pyjamasklädd ännu (mammaledigt + pyjamas hela halva dagen = en rätt skön kombination i förkylningstider) . Jag svarade "nope, har nog klädren på me", vilket fick honom att svara att han är på väg hem och tänkte plocka ihop lite skräp som han tänkte föra till Kovjoki samt att jag gärna får komma med så kan vi gå och se om vi hittar några kantareller på samma gång. Inte heller där misstänkte jag någonting. Jag svarade således "okej" och åkte med utan några protester. 
I Kovjoki gjorde vi precis det som han hade sagt. Vi tog en sväng i skogen för att se om vi hittade några kantareller, vilket vi förstås inte gjorde. Blåbär fanns det dock gott om så jag passade på att plocka ett par stycken.Ingenting är nämligen så gott som färskplockade blåbär. När vi ändå var i Kovjoki passade vi även på att ta hem spjälsängen som varit på uppmålning. Vad hade jag att misstänka?
Väl hemma igen gick jag till postlådan för att hämta in dagens post och gick sedan efter sambon till dörren. Han bar in alla sängdelar och jag hann knappt in genom dörren innan en hel hop med kända ansikten hoppar fram och ropar "surprise". Jag fattade absolut ingenting och sneglade mot sambon som bara flinade. Sedan såg jag ordet babyshower och började inse vad som faktiskt var på gång. 
 
 God mat och goda bakverk. Fina vänner. Frågesport och gissningslekar. Superfina gåvor. En överraskning jag sent kommer glömma. Så glad och tacksam för detta ♥️
 
 
0 kommentarer