nästan lika fri som fågeln

 
På torsdagen sade jag åt Erica att vi måste hitta på något roligt på fredagen, med betoning på måste. Jag visste ju att hemhemma pågick Nykarlebyveckan och att just den dagen skulle juthbackamarknaden gå av stapeln. Juthbackamarknaden har så länge jag kan minnas följt med som en tradition, så att inte vara hemma och delta i spektaklet kändes allt lite konstigt. Trots kännedomen om att jag knappast missar något och att befinna sig i värmen är flera gånger bättre ville jag ändå ha något att se fram emot, något som kunde få in tankarna på något annat. Sagt och gjort, vi solade, simmade och parasailade. 
 
Parasailingen var verkligen som pricken över i:et, så himla kul! Trodde min höjdrädsla skulle ställa till det för mig, men icke sa nicke. Härligare upplevelse har jag inte varit med om på länge!
 
 
 
0 kommentarer