Tillbaka i ödemarken

Tjohej här är det precis lika ohändelserikt som i en vanlig byhåla, inte särskilt spännande alls med andra ord. Jag har för tillfället avverkat min andra praktikvecka och det börjar kännas mer greppbart nu än vad det gjorde för en vecka sedan. Hemsjukvård är ganska intressant ändå.
 
 
Hur som haver har jag beslutat att lämna Nykarleby. Jag har bestämt mig för att ta mitt pick och pack och flytta ut ur mitt inneboendeskap hos systra mi för att istället bosätta mig i byhålan hemhemma. Att bo i Nykaabi var kanske inte som jag hade tänkt mig, speciellt inte när jag haft sådan motivationsbrist till övriga saker förutom praktiken. En törn i tillvaron och boom allt vänder, nejnej så kan jag inte ha det. Jag ska ha förändring och det tror jag att jag kan klara av att få till här i ödemarken. Tur att jag känner mig själv så bra att jag kan känna igen signaler som antyder på att något är fel, det är det inte alla förunnat. Fast vägen till det har varit lång och jag tänker inte ta samma väg igen, någonsin.
0 kommentarer