Dagens planer

Det känns som om det är något jag glömt att anteckna här, som om jag utelämnat en viss specifik detalj eller händelse. Jag kan dock inte i skrivande stund sätta fingret på vad det skulle vara. Jag skyller det på tröttheten och den mosade broccolin mellan öronen, det vet vi ju alla att hör vakandet till. Ja jag sitter faktiskt i jobbet för tillfället. Med endast en timme kvar av det tio timmar långa vakskiftet är jag mer än beredd på att call it a day och få krypa ner mellan lakanen och ta mig en lur. Någon maratonsömn blir det dock inte eftersom jag mitt emellan förmiddagen och eftermiddagen ska befinna mig vid Juthbacka för att avnjuta deras lunchbuffé. Morfar har nämligen gått och fyllt hela 80 år och det här blir då familjens firande av honom. Jag ska då i alla fall göra mitt bästa för att inte somna med huvudet i tallriken, en dylik händelse skulle minsann gå till historieböckerna och så roligt ska vi inte ha. 
 
0 kommentarer