a walk down the memory line

 
Att stalka någon annans instagram har vi alla säkert gjort någongång i livet. Jag tror knappast det är speciellt många som inte har gjort det. Huruvida den aktiviteten är bra eller dålig kan det råda delade meningar om. Pinsamt ja om man i misstag gillar en bild som är flera år gammal, medan det på samma gång är intressant att kunna se tillbaka på livet så konkret som bilderna faktiskt ger möjlighet till. 
Jag ska inte sticka under stol med att jag instagramstalkar, det händer mer ofta eller mer sällan beroende på hur pass mycket dötid jag har.
 
Idag var dock en sådan dag när jag av ren nyfikenhet ville se ifall jag skulle få syn på en bild av en tatuering jag antog skulle finnas någonstans på en persons instagramprofil. Sagt och gjort, jag skrollade ner flertalet veckor tillbaka och fann det jag letade efter. Vad jag dock inte hade väntat mig att se under min stalksession (varför bara stalka en person när man samtidigt kan stalka fler) var att hitta en gammal bild där jag själv var med som motiv. Den där lilla chocken att faktiskt se en gammal bild på sig själv, som man för det första glömt att ens existerade för att för det andra inse hur mycket som hänt under årens lopp, var rätt minnesväckande. Bilden jag hittade refererade till mitt första år som myndig, d.v.s. när jag hade fyllt 18 år. Året var 2012, vilket gör att det är hela 4 år sedan. 
 
Den bilden fick mig att automatiskt återvända till min gamla blogg för att se vad jag höll på med för exakt 4 år sedan. Rätt intressant hur olika men samtidigt lika man var  trots ett par års mindre erfarenhet. Jag känner både igen mig själv och ändå inte. Märkligt. Största förändringen finner man väl dock när det kommer till utseendet. Jag ska inte sticka under stol med att jag verkligen gillade mitt hår på den tiden (och skulle inte tacka nej ifall någon erbjöd mig ett liknande svall idag, dock med en viss modifiering)  men skulle heller aldrig byta bort den erfarenhet jag ådragit mig under dessa 4 år som gått. 
 
 
Denna bild är inte den jag syftar på i inlägget. Detta är skolfotot som tog det året. 
 
0 kommentarer