Rutindrabbad resfeber?

Det här med att landa i vardagen igen efter en resa har jag konstaterat är väldigt varierande från gång till gång. Jag skulle inte vilja påstå att det har något med resdestinationen att göra, men trots det kan jag inte undgå att spekulera i om det inte är en viss skillnad ändå. Jag menar, klart det är skillnad i att behöva resa hem i flertalet timmar gentemot om hemresan endast tar några få, does this make any sense? Okej jag erkänner att det kanske blev lite klumpigt formulerat, men i det stora hela kanske det går att förstå lite av vad jag vill poängtera.
 
 
Nåväl, det här med att landa i vardagen alltså. Nu när jag kom hem från Norge och Trondheim har jag knappt märkt av att jag varit borta.  Det enda jag sett skymten av är att jag känt mig lite mer bakom flötet gällande vissa händelser och evenemang som komma skall. Jag har alltså fått ta ikapp en del information jag missat. Att det blivit såhär, i jämförelse med när jag kom hem från Rodos tidigare under sensommaren, är nog att jag denna gång snabbare kastades in i vanliga rutiner igen. Jag hade nämligen en hel helg av jobb framför mig när jag kom hem där natten mellan fredagoch lördag för snart en vecka sedan, vilket jag faktiskt tyckte var en bra sak. När jag kom hem från Rhodos var det i slutet av sommaren och skolan skulle börja om ett par dagar. Jag hade då alltså en hel del lediga dagar framför mig med flytt och dylikt innan det var dags för något med mer allvar. Inget illa med lediga dagar, men det gör också att kroppen ställer in sig på att ta det lugnare vilket i sin tur leder till att slöheten kommer ikapp, åtminstone är det så för mig. Jag är en person som inte kan slöa flera dagar i sträck utan att det ska få någon konsekvens. Jag är en själ i nästintill ständigt behov av ett par bollar i luften. Är det månne därför jag har drabbats av wanderlust nu igen? Blev resan för bra inprickad i mina rutiner att jag inte mättades av resandets tjusning för en tid framöver? Jag vet inte. Det enda jag vet är att jag gärna skulle packa väskan och dra iväg på en ny resan, helst redan om ett par dagar. Ju förr det skulle bli av desto bättre. Jag vill ha ett äventyr. 
 
 
bilderna är hittade via googles bildsökning
0 kommentarer