#Galan2016

Jag kanske är den absolut sista att anteckna om bloggalan som ordnades för exakt en vecka sedan i Vasa. Bättre sen än aldrig är dock ett motto jag värdesätter högt. 
 
Lördagen den 19e november bilade jag söderut till Vasa efter att ha vaknat lite för sent efter föregående dags kvällsskifte. Med ett par timmar till godo att göra mig i ordning antog jag utmaningen att förvandla myskläderna och kalufsen till något galaanständigt. Lättare sagt än gjort. Josefin anlände till mitt och vi påbörjade förvandligen.  Lite vin festade vi samtidigt på under själva make overn. 
 
Bättre än så blev det inte.
 
Vid stadshuset var det hur fint som helst! Det var också första gången jag klev in genom dörrarna där, tidigare har jag enbart vistats utomhus i närheten av den byggnaden. Mingel, välkomstdrink och dylikt inledde galakvällen. Jag måste säga att rummen var fyllda med väldigt många okända ansikten, men även ansikten som såg bekanta ut. Det hade verkligen varit bra med en namnskylt på alla galadeltagare, med både eget namn och bloggnamn på, för att underlätta för sådana som mig (sådana som känner igen ansikten men inte kan placera vem ansiktet hör till). 
 
Jag konstaterade under kvällen vilket bra jobb arrangörerna hade gjort. Galan var verkligen värd att ta del av, trots att jag inte riktigt känner mig så delaktig i bloggvärlden. Jag hade en trevlig kväll, mötte många trevliga personer och fick för en gångs skull användning för både ett av alla par skor jag har och en av alla klänningar i skåpet. Win-win situation! 
Och goodiebagen sedan, vilken lyx! 
 
0 kommentarer