Busy doing nothing

Idag har vi firat lillajul här på våra breddgrader, en trevlig liten tillställning om ni frågar mig. Jag har dock egentligen aldrig haft några lillajulstraditioner. Mina föräldrar har själv inte firat lillajul på något speciellt vis, vilket gjort att inte vi heller ärvt några sådana traditioner. Enda grejen som hör till är att äta risgrynsgröt, helst med bara kanel på. 
 
I år har lillajul dock sett ut på följande sätt; Jag började dagen med frukost, så som alla andra dagar. Därefter försökte min mamma visa upp ett par julgardiner hon införskaffat, några som jag ratade totalt. Färgen var det inget fel på, det var materialet som inte alls föll mig i smaken. Whats up med nästintill genomskinliga gardiner i färg? Jag fattar inte poängen.
Nåväl längre än så hann vi inte innan det var dags att dra iväg till Nykarleby för att ta del av julöppningen, julgröten på torget och den traditionella julmarknaden. 
 
 
Efteråt färdade vi, jag och mor min, iväg till Jakobstad för att agera shoppinghjälp. Trots att jag kanske inte har världens bästa klädsmak vågar jag ändå inte låta min mamma vara smakråd ensam. Som tack för hjälpen blev vi bjudna på kaffe vid Robert's coffee, dock inte helt imponerad av deras kaffe. 
 
Som om detta inte var nog vankades det sedan innebandymatch (som bänkidrottare) och gym för min egen del, innan jag snabbt for hem, slevade in lite tacosallad och körde iväg till jobbet för vaknatt ett av två.
 
Denna krabat hade dock helst velat att jag stannat hemma för att ta ut honom och hans far på en kvällsrunda i byn. Man kan dock inte hinna med allt.
0 kommentarer