Time to move on

Sakta sakta börjar jag räkna ner dagarna tills det är hög tid att ta farväl av Kråklund och lägenheten på andra våningen. I två års tid har denna lägenhet jag nu befinner mig i varit mitt hem, mer och mindre beroende på i vilket skede av åren man granskar. Det sista året har denna adress ändå varit den jag bott på stadigast, jag menar alltså den plats jag befunnit mig på de flesta av årets dagar. Det har blivit mitt hem och nu är det förstås lite jobbigt att behöva packa ihop alla saker och dra vidare. But everything has to come to an end (ignorera om där finns grammatiska fel, I don't care) 


Orsaken till flytten är simpel. Lägenheten blir för stor för att ensam härska över den. Dessutom kommer den att ligga alldeles för långt från skolan, som nu fått tummen ur röven och ska flytta ca 6 km i årsskiftet. Jag skulle således ha 9 km till skolan, vilket jag inte tänker ha. Jag vill inte köra bil till skolan. Cyklar gör jag mycket hellre. Det är alltså bara att bita ihop och inte klaga när alla saker ska ner i flyttlådorna, det är ju jag själv som valt att flytta. Men lite morrar jag ändå i och med att jag samtidigt ska vara på praktik, en praktik som går in i juni och de första junidagarna. Praktik + ingen lägenhet i 3 dagar går ju inte riktigt ihop, men förhoppningsvis så löser det sig ändå. 


En vecka kvar i lägenheten, två veckor av praktik. Tiden går fortare än man tror.
0 kommentarer