Söndagstipset

Häromdagen kom jag på mig sjäv att vara ordentligt sugen på pizza,och inte vilken pizza som helst utan en helt vanlig hederlig tonfiskpizza. Att äta en pizza är dock inget jag hade tänkt göra, eller jovisst, jag hade ju i tanken bestämt mig för att göra en pizza enligt blomkålsvarianten (ett tips för er som vill ha en nyttig pizzabotten) men just då var jag för hungrig för att orka ta itu med en sådan uppgift. Jag skulle inte ha haft ro att vänta på förgräddningen. Är man hungrig så är man. Nåja hursomhelst, tonnfikpizza ville jag ha. 
 
Vilken tur för mig att jag hade alla ingredienser hemma för att göra det "recept" jag genom detta inlägg tänkte tipsa om. Pizzatonfisk. Snabbmat i all dess enkelhet. Allt man behöver är:
-  1 burk tonfisk
-  lite tomatpure
-  pizzakrydda
-  lite ost
-  en micro
 
Utförandet är lika simpelt. Baraöppna tonfiskburken och låt den rinna av.Häll över den på en tallrikoch blanda i önskad mängd tomatpure och pizzakrydda. Skiva lite ost och täck över tonfisken med den, typ som när man gratinerar. På med lite mer pizzakrydda om smaklökarna behagar och in i micron tills osten smält. Ät och njut. Enklare än så kan det knappast blir. Servera det med en vitkålssallad och du får stillat ditt pizzasug.  
Smaklig måltid.
 
0 kommentarer