2016 - listan

Oh, det är verkligen inte många dagar kvar nu av året 2016. Detta har sannerligen varit ett väldigt varierande år med både ljusare och mörkare stunder. (De ljusa stunderna har ändå varit fler i antal). Förr gjorde jag alltid en årsresumé månad för månad, men nu tänkte jag istället ta mig an denna lista nedan.

 Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Här får jag verkligen tänka till. Det känns inte som om jag gjort speciellt mycket föruom samma vardagliga saker år ut och år in. Fast där luras jag nog allt lite. Jag har ju bland annat besökt Åland och Rhodos för första gången, även Trondheim vilket gjort att jag åkt både färja och flyg alldeles själv. Bakat jullimpor nu i jul har jag också gjort. Gått Utterleden, cyklat vexala-pensala-oravais tur-retur, cyklat från jeppo-härma tur-retur, besökt zip-park och säkert en hel del mer bara jag skulle komma på det. Jag har alltså gjort en hel del nya saker ändå. Vad roligt!

 

 Höll du dina nyårslöften?
Njah, nyårslöften är väl till för att brytas va? 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo, både nära vän och klasskompisar.

Dog någon som stod dig nära?
Nej och tur är väl det!

Vilka länder besökte du?
Åland är ju en del av Finland så det räknas väl inte, men en tur till Grekland (Rhodos), Norge (Trondheim) och Sverige (Umeå) blev det.

 
 Donerade du pengar till välgörenhet?

Lite, men inga stora summor. Jag donerade bland annat ett par kronor extra vid Ikea i Umeå, köpte rosa bandet till stöd för bröstcancerforskningen, deltog i project liv med att köpa ett halarmärke till förmån för deras organisation. Inte mycket alltså, men ändå inte helt på noll.

 Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?

Soliga och ljusa dagar både sommar och vintertid, ordentligt skidföre, riktig träningsmotivation och framgång inom träningen. 

 

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Svårt, jag minns ju inte datum speciellt bra. Alla roliga evenemang kommer jag att minnas länge, bland annat filicias årsfest och årsfestsillizen, resorna, solskensdagarna. Ja alla minnen från stunder av lycka, glädje och sånt som varit roligt

 

 
 

Vad var din största framgång 2016?
Tror jag inte skördat speciellt stor framgång 2016 va jag vet om 

 
Största misstaget?

Tja misstag gör vi väl alla mer eller mindre, men ja det finns nog saker jag helst låtit bli att ske under året. Vad tänker jag faktiskt inte säga, det vet jag såbra själv ändå

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, mat, resor, försäkringar, bensin 

 Bästa köpet?
 Nya telefonen - så himla skönt att kunna vistas någonstans utan att alltid ha med sig telefonladdaren eller hålla koll på närmsta fungerande eluttag.
 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut! Vänner, familj, hundarna, sommaren, resorna, mycket.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
Bastupojkarna - Dröömin, Freddy Kalas - Jovial, KAJ - Kom ti byin och Härkas (no var e nou na twerkas), Clean Bandit Feat. Sean Paul & Anne-Marie - Rockabye, 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lite gladare vill jag ändå påstå

 
 Favoritserie?

Jag och serier är inte fullt kompatibla så ingen favorit här inte. Jag har dock kommit så långt att jag faktiskt inte bojkottar serier i lika hög grad längre

Bästa boken du läste i år?
Arvet efter dig av Jojo Moyes, uppföljaren till Livet efter dig 

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Näe det gör jag inte

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk och förkyld i flera omgångar har jag varit, jag som klarat mig så bra en längre tid. Fy vad taskigt. Dessutom har jag haft ett knä som bråkat med mig varje gång jag kommit igång med springandet, inte heller det har varit vidare populärt.

 Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med vänner, tränat, njutit av tillvaron


Vad önskar du att du gjort mindre?

Stressat, fuskat med nödvändiga ting som sömn och dylikt

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Jag dansade in dagen vid Ollis, blev bjuden på en födelsedagsdrink och sov endast ett par få timmar.  var i skolan, tackade för grattishälsningarna och åkte hemhem till Vexala för att fira med tårta

Något du önskade dig och fick?
Önska önska runt i ring, önska kostar ingenting Tänk vad man kan ha det bra, säg vad du vill ha. Jag vet faktiskt inte

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Visst, men varför fokusera på sånt? 

Vem saknade du?
Hundarna när jag var i Vasa och Vasa när jag var hemhemma

De bästa nya människorna du träffade?
Alla är bra på sitt sätt både nya, nygamla och gamla

Hur firade du midsommar?
Först på jobb sedan hemma i badtunnan tillsammans med ett par vänner.

Hur firade du julen? Hur ska du fira jul?

Hemma tillsammans med familjen, morbror, morfar och hundarna. Hoppas på att få se M också.

Högsta önskan just nu?
Att återfå styrkan, självdiciplinen och envisheten inför kommande prövningar, både examensarbete och egna mål kräver dessa egenskaper. Lite tur på vägen skulle heller inte skada.

0 kommentarer