När en förändring behövs

Jag vet inte riktigt vad det är som håller på och spökar men någonting måste det vara för jag har varit så oerhört trött den senaste tiden. Vissa dagar så trött att jag knappt kommit mig utanför dörren. Träningen har praktiskt taget legat på hyllan och jag har inte rört på mig mer än cyklat till skolan eller gått en promenad. Jag har liksom inte orkat. Om det då beror på dåliga sovrutiner, bristande motivation och fel kost vet jag inte, kanske en mix av dem alla. Idag tog jag mig dock i kragen, packade träningsväskan och styrde kosan mot gymmet efter knappa två veckors frånvaro. Fy sjutton vad bra det kändes! Varför har jag inte kommit mig iväg när jag vet hur bra det får mig att må? Det är det jag inte förstår. 


Från en morgon när jag knappt tänkte orka mig upp och iväg till skolan.

Nu ska det dock bli ändring på saken. Efter att jag kommit hem från Sundsvall, åker imorgon och kommer hem på fredagsnatten, ska jag vekligen sätta mig in i mina gymrutiner igen. Samma sak gällande löpningen som jag tyvärr kom mig av med under sommaren. Kroppen känns inte längre som om den jobbar med mig, snarare mot mig eftersom jag från och till insjuknar i diverse förkylningar, något jag inte gjort på nästan två år! Kosten har jag också gjort ändringar i, ändringar som att slänga ut sockret och det näringsfattiga till förmån för ren mättande mat. Alkohol ska jag även undvika nu i åtminstone hela november. Hoppas verkligen det kommer att få mig att må bättre, bli piggare och hållas frisk. Iaf i kombination med träning och goda sovrutiner. Challenge accepted!


Exempel på hur en middag kan se ut enligt mitt egenkomponerade kostschema.

0 kommentarer