Med huvudet i målburken


Jepp bilden ljuger ej. Jag var och köpte en burk med hårfärg en sen fredagkväll här i förra veckan, sådär precis i stängningstid. Då vet ni hur sent det var.  Nej, jag är inte en sådan som kommer i sista minuten till affären bra för att förlänga arbetstiden för affärsbiträden, några tio minutrar hade jag allt tillgodo. Sällan handlar jag den tiden på dygnet överhuvudtaget, men denna gång sammanslog jag köpet med hemfärden från gymmet. Jag kan ju inte låta er få uppfattningen om att jag skulle vara en sista minuten-shoppare heller, lite självrespekt har jag allt. (Obs! Inget fel med att handla sent, det kallas uppskruvad idioti hos min överdrivningstendens som spökar) 

Hem med färg kom jag, slängde i mig en burk kvarg och skred till verket. Resulatet kom ut som bilden ovan, lite mer åt det vinröda hållet i verkligheten men annars ganska likt. Tyvärr tog färgen inte kål på mina hamsterkinder, men det är då en värdslig sak. Ovant men helt okej. Jag har ju en tendens att imorovisera och impulshandla när det gäller hårfärger. Det är trots allt bara hår och livet är för kort för att ångra en hårfärgning. Tja det var väl det. 
0 kommentarer