inför 2016

Årets löften inför 2016 handlar bland annat om att bryta dåliga vanor och samtidigt plocka upp goda vanor som eventullet har fallit i glömska. En utmaning för året är bland annat att försöka återuppta dokumentationen av vad jag sysslar med på dagarna. Jag ska försöka tt bli bättre på att skriva ner vad jag håler på med,var i livet jag befinner mig, vad jag får uppleva och sådant. En del tankeinlägg kanske det också blir, det får vi helt enkelt se. Orsaken till detta är att jag vill försöka bygga upp min envishet och självdisciplin igen. Hitta den jag egentligen är. Jag är nämligen sådan till naturen att jag vill ha lite striktare regler, följa en rutin som fungerar och som jag mår bra av samtidigt som det ska finnas ett litet utrymme för spontanitet.
I min tidiga tonår var jag nämligen inte speciellt disciplinerad med saker och ting, dock hände något i årskiftet 2010-2011 och jag började sakta med säkert bygga upp en riktigt bra självdisciplin, då menar jag bra och inte något tvångsliknande syndrom. Jag var mentalt stark.Sedan jag insjuknade kan jag inte riktigt särskilja på vad som var disciplin, envishet eller sjukdomsrelaterat men något av dem var det i alla fall. Nu efter att jag tillfrisknat är detta något jag helt avsaknar igen, alltså jag är tillbaka på ruta noll. Att vara tillbaka där är lite frustrerande faktiskt. Det känns lite som om det jobb jag gjort åren innan gått i spillo och blivit gjorda förgäves.Sanningen är den att jag är faktiskt lite besviken på att det blivit såhär. Tur i oturen att jag ändå är så pass ung att detta i fortsättningen går att göra något åt. Det kommer bara att behövas ännu lite större insats än sist, men jag tror att det kommer att vara värt allt slit i slutändan. 
 
så vad ska jag då utmana mig själv med från och med nu? (för som jag tidigare skrev så kommer jag att tjuvstarta nyåret lite, eftersom jag är trött på latmansfasonerna och slappheten som uppstått under den gångna julveckan.
 
jag ska:
- återuppta den påbörjade fungerande kostplanen jag hade innan jul 
- återuppta träningsschemat jag lagt upp
- skriva ner mål och delmål för året gällande träning
- börja blogga altenativt skriva dagbok regelbundet
- bygga upp mig själv både fysiskt och psykiskt samt hitta tillbaka till självdisciplinen och trivseln i kroppen jag hade innan allt rasade
- ta bort godiset och sockret ur kosten igen, min kropp och mage mår sannerligen inte bra av det har jag märkt nu under julveckan (en del avkostplanen)
- sluta göra allt svart ller vitt, hitta gråzonen 
0 kommentarer